AMORAL.MLL.FI.

21 Nisan 2008 Pazartesi

Hayatsız kadın� hayatını anlattı

�Hayatsız kadın� hayatını anlattı
Mersin, Adana, Antep, Eskişehir, Bursa, Konya Ereğli ve Kütahya... Ayşe Tükürükçü 40 yıllık ömrünün 2.5 yılını Türkiye�deki yedi genelevde geçirmek zorunda kaldı. Kaderine meydan okuyarak 22 Temmuz seçimlerinde İstanbul 2. Bölge�den bağımsız milletvekili adayı oldu. Seçilemedi ama kendisi gibi kadınların sesini duyurdu. Tükürükçü�nün yaşamı şimdi �hayatsız kadın� adıyla kitap oldu

Vatan Gazetesi Haber Merkezi�nden Alper Uruş tarafından kaleme alınan ve Detay Yayınları�ndan çıkan �hayatsız kadın� isimli kitapta Ayşe Tükrükçü, genelevdeki yaşamı, kadınların genelevlere nasıl düştüğünü ve kendi kurtuluş öyküsünü anlattı.
Dokuz yaşında öz amcası Ali Rıza�nın tecavüzüne uğrayan, lise 2�ye kadar Almanya�da (Kreuzberg) eğitim gören, aile içi şiddete dayanamayıp evlenmek umuduyla Türkiye�ye gelen ancak hayatı kararan Tükrükçü ve Uruş ile �hayatsız kadın�ı konuştuk...


Kitap fikri nasıl doğdu?
Ayşe Tükrükçü: 22 Temmuz seçimleri için adaylığımı açıkladığımda Alper ile tanıştık. Haber için yaptığımız görüşme sırasında hayatımı yazmak istediğini söyledi. Ben de bana sahip çıkan Şefkat-Der�e gelir sağlaması koşuluyla bu öneriyi kabul ettim. Seçimlerin ardından haftalarca süren anlatımlarımı roman gibi yazdı, adını da �hayatsız kadın� koydu.
Alper Uruş: Benim konuya ilgi duymamın temelinde 17-18 yaşlarında okuduğum gazeteci yazar Suat Derviş�in �Fosforlu Cevriyem� romanının etkisi oldu. O alemi merak ediyordum, sistemin nasıl işlediği ve neler yaşandığıydı ilgimi çeken. On beş yılın sonunda öğrendim.

Vesika dilekçemi elimle imzalamışım

Bir kadın geneleve nasıl düşüyor?
A.T: Hiçbir kız çocuğuna küçükken �Büyüyünce ne olacaksın?� diye sorulduğunda �Hayat kadını olacağım!� demiyor. Hangi kadın isteyerek bile bile yok olmayı kabul eder? Ben, beni Mersin genelevine satan Ökkeş Bahri Yılmaz ile evlenmenin hayalini kurarken kendimi genelevde buldum. Ökkeş beni teslim etmeye götürürken ben ona ne demiştim biliyor musun, �Düğüne çağıracağımız dayımın dükkânının önünden geçeceğiz, bir uğrayıp gönlünü alalım...�


Peki nasıl kandırılıyorlar?
A:T: P...ler filmlerdeki gibi içkisine bir hap atmıyor. Öyle zekice ve sabırlı biçimde yaklaşıyor ki ister bir ay ister bir yıl emek versin güvenini kazanıyor. Ökkeş bana cinsellik konusunda hani normal, sağlıklı bir erkeğin istekleri olur ya, öyle bile yaklaşmamıştı. Ailesiyle bile tanıştırdı, evleneceğiz diye bekliyordum.


Bu mutlu rüya nasıl bir kâbusa döndü?
Ökkeş�in yanında getir götür işlerine bakan bana �yenge� diyen Mehmet diye bir adamıyla ilişkim olmamasına rağmen fişlendim ben. Nikâh dairesine başvuracağım şu kağıda dilekçe yazacağım imzalar mısın? dedi, o kağıt benim Mersin Emniyet Ahlak�a �Vesikâ� başvuru dilekçem oldu.

İnsan bir kağıdı okumadan bu kadar kolay imzalar mı?
Ben Almanya�da büyüdüm ve lise 2�ye kadar orada okudum, yani cahil biri değildim ama onlar olağanüstü zekiler gerçekten. Ben Mersin genelevinde çalıştırılmaya başlandıktan sonra Ökkeş�in benim dışımda Diyarbakır ve Kütahya�da da kadınları olduğunu öğrendim.


Böyle bir hayatı dinlerken, yazarken sizi en çok ne etkiledi?
A.U: O alemi az çok bilenler hayat kadınlarının konuşurken kelimeleri yayarak dile getirdiklerine tanık olmuştur. Ben bunun bir tarz olduğunu düşünürdüm ama öyle değil. Kürtaj yaptırdıktan birkaç saat sonra müşteriyle odasına çıkmak zorunda kalan bu ağır işçiler arasında ciddi biçimde uyuşturucu madde kullanımı olduğunu, böylelikle kendi dünyalarını unutup makine gibi çalıştıklarını Ayşe�den dinledim.

Hepsi üzücü hikayeler...
Genelev dünyasının vazgeçilmez aksesuarlardan olan mor, siyah ya da kırmızı neon lambaların hayat kadınlarının regli oldukları dönemde bunu müşteriden gizlemek için kullanıldığını duyduğumda hayret etmiştim.


Türkiye�deki 350 kadından biri fuhuş batağında
u Türkiye�de 60�ı aşkın genelevde 3 bin 700 hayat kadını çalışıyor.
u Genelevlerde çalışan bu 3 bin 715 kadının dışında, Türkiye�de tescilli hayat kadını sayısının 15 bin olduğu biliniyor.
u Türkiye�de genelevlerin dışında randevu evleri, apartlar ve fuhuşun ön plana çıktığı otellerle birlikte vesikasız çalışan hayat kadını sayısı yaklaşık 100 bini buluyor.
u Türkiye�de kadın nüfusun, toplam nüfusun yarıdan biraz fazla olduğu düşünülürse, ülkemizde 350 kadından 1�i fuhuş batağında yaşam savaşı veriyor.
u Üç büyük kentte genelevde çalışmak için vesika bekleyen kadın sayısı 30 bine yaklaşıyor.
u Türkiye�de genelevler, oteller, randevu evleri, bar, pavyon, disko vb. mekânlarla beslenen fuhuş sektöründe 3-4 milyar dolarlık (6 milyar YTL) paranın döndüğü tahmin ediliyor.
u Genelevlerde çalışan kadınların yüzde 30�u kocaları, yüzde 10�u anne, baba ya da ağabeyi tarafından satılıyor.
u Vesikalı ya da vesikasız olarak cinsel ilişkiye giren kadınların 63.4�ü resmi, yüzde 12.2�sini imam nikâhlıyla evli kadınlardan oluşuyor.


Sıradan bir günde 20-25 erkek...
3 �Başkaydı genelevde yaşam... Gün erken başlıyor, geç bitiyordu. Sabah erken kalkılıyor, yıkanılıyordu önce. Sonra gün içinde ayaküstü yapılan yemekten çok aperatif tarzı öğle yemeğinin yerini de tutacak kahvaltıya oturuluyordu satılanlar. Günün en güzel anı, genelevin koşullarını gözönüne alındığında kahvaltının üzerine içilen bir fincan kahve ve bu ağır emekçilerin nadiren ettikleri hoş sohbetler oluyordu. İçilen kahvenin ardından saçlara fön çekilir, tırnaklara oje sürülür ve bir erkeğe en güzel, en cazip gelecek makyaj seremonisi saat en geç 11.00�de tamamlanırdı. Salona çıkıldıktan sonraysa akşamın 22.00�sine bazen 23.00�üne kadar çalışılırdı. Ortalama bir hayat kadını sıradan bir gününde 20-25 erkeğe sunulurdu.�


Zeytinyağı ve iki kesme şeker
3�Seda (Ayşe) yemeğini sehpanın üzerine koyup Cemal�in getirdiği bir avuç kesme şekerden ikisini bir yemek kaşığının içine yerleştirdi. Dikkatlice zeytinyağından damlattığı yağın iki kesme şeker tarafından emilmesini izlerken, kafasının biraz rahatladığını hisseder gibi olmuştu. Elliliğin Ayşe�nin vajinasında yarattığı tahbiratı bepanten pomat kesmediği için Ayşe o gece zorunlu bir tedaviyi daha kendince uygun görmüştü. Zeytinyağını emen iki kesme şekeri Ayşe organının içine attı. Bu uygulamayı Mersin�de üç gün ölesiye yediği dayağın ardından genelevdeki ilk çalışma gününde yardımına yetişen bir başka hayat kadını Nurten Kaşıkçı�dan öğrenmişti.�


Limonlu kahve kanamayı durdurur
3�Adet olan hayat kadını bir gece önce kanının durması için bir fincan dolusu kahvenin içine bulamaç haline gelinceye kadar limon sıkar, bunu yerdi. Bunu fincan fincan içilen kahveler izlerdi. Muayene günüyse, çatala çıkmadan tazyikli suyla yapılan temizliğin ardından önce muayenesini olur ardından da hiçbir şey yokmuş gibi çalışmaya devam ederdi.�


Kürtajdan dört saat sonra çalıştı
3Tedavisi bir hafta ile on gün arasında süren �bel soğukluğu�ndan kurtulmanın yolu en az bir hafta sürecek olan 750-1000 mg�lık iğne tedavisi ve yatak istirahatiydi, ama patron evine düşen hayat kadınını düşünemezdi bu alemde. Yatak istirahati mümkün değildi. Bunu Mersin genelevinde kürtaj olduktan dört saat sonra müşteri alan Ayşe de yaşamıştı.


20.04.2008
Haber: Alper Uruş

Hiç yorum yok: