AMORAL.MLL.FI.

7 Mayıs 2008 Çarşamba

Kadınlar Hakkını Helal Etmiyor




Basın Açıklaması

Biz kadınlar, şiddetin her türlü biçimiyle yaşamaya zorlanıyoruz. Namus gerekçesi ile yakın akrabalarımız tarafından öldürülüyoruz. Son yıllarda verdiğimiz mücadele sonucunda daha görünür olan ama görünür olmakla ortadan kaldırılamayan ve çok sıklıkla yaşanan bu katliamlara tepkimizi bir kez daha dile getirmek için bir araya geldik. Kamuoyunu, devlet yetkililerini ve basını bu katliamların durdurulması için gereken duyarlılığı geliştirmeye davet ediyoruz. Artık bu cinayetlere tanıklık etmek istemiyoruz.




TELYA ZAMAN

Adım Telya Zaman, 31 yaşındayım. Barlarda şarkı söylediğim ve sevdiğim adamla beraber olduğum için, ailem kötü yola düştüğümü söylüyordu. Av tüfeği patladı kasıklarımda ama intihar kaldı adı tarihe...

GÜLDÜNYA TÖREN

Adım Güldünya Tören, 22 yaşındayım, amcamın oğlu tecavüz etti ve hamile kaldım. Öldürüleceğim korkusuyla İstanbul'a gönderildim, ama erkek kardeşlerim beni burada da buldu ve vurdular bir sokağın ortasında, yetmedi ölmeme, hastanede da kurşunladılar.

ŞEMSE ALLAK

Adım Şemse Allak, 35 yaşındayım, bir adamla beraber oldum ve hamile kaldım, ölmem gerekiyordu ve yöre halkı toplanıp karar verdi, ölecektim hem de meydan da taşlanarak, ibreti alem için...

NACİYE ATMACA

Adım Naciye Atmaca, 34 yaşındayım, bir adamı sevdim, beraber oldum, sevdiğinle beraber olmanın cezası ölümmüş erkek kardeşlerim söyledi, kurşunlayıp bedenimi ateşe vermeden önce....

NURAN HALİTOĞULLARI

Adım Nuran Halitoğulları, 14 yaşındayım, evimizin önünden bir adam tarafından kaçırıldım. Günlerce tecavüz etti bana. Çok korktum. Sonra buldular beni, evime döndüm, ama artık orası evim değilmiş, ailem karar verdi, babam da telle boğarak öldürdü beni...

KADRİYE DEMİREL

Adım Kadriye Demirel, 16 yaşındayım, bir akrabam tecavüz etti ve hamile kaldım, namusumuz kirlendi dediler ve ağabeyim taş ve satırlarla kıydı bana...

RABİA OĞUZ

Adım Rabia Oğuz, 22 yaşındayım. Bir adama sevdalandım ve kaçtım onunla. Ama sonra eve geri dönmek zorunda kaldım, dönmemeliymişim, evimizin önünde traktörle ezdiler beni...

YASEMİN ÇETİN

Adım Yasemin Çetin, 18 yaşındayım, eniştem tecavüz etti, daha çocuktum, ama büyük bir suç işlemiştim. Dediler ki; namusumuzu kirlettin, onlar karar verdi, kardeşim de vurdu beni tek kurşunla...

Ve imam sordu cemaate; "hakkınızı helal ediyor musunuz?" diye. Cemaat "evet" dedi. İkiyüzlüce. Ama kadınlara sormamıştı hiç kimse:

-Namus adına yaşamlarımızın son verilmesine azmettirenlere ve katillerine hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Babamıza, annemize, kardeşimize, ailemize hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Çıkardıkları yasalarla katilleri koruyan meclisteki yasa yapıcılara hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Sığınmak için gittiğimizde bizi tekrar ölüme gönderen ve yasaları uygulamaktan sorumlu olan emniyet güçlerine hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Can güvenliğimiz için sığınak açmayan, şikayet edebileceğimiz direk telefon hattı kurmayan, bizi hiçbir şekilde korumayan devlete hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Gazetelerin üçüncü sayfalarında haber yaparken hepimizi bir kez daha yargılayan, yok eden medyaya hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

Kadın hakları da dahil her türlü demokratik hak talebimizi engelleyen Terörle Mücadele Yasası'nı çıkaranlara hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!

-Yaşadıklarımıza aile meselesidir diyerek ses çıkarmayan topluma hakkımızı helal ediyor muyuz?

HAYIR!




YAŞASIN KADIN DAYANIŞMASI!!!




Kadın Dayanışma Vakfı
Ankaralı Feministler
Kırkörük Kadın Kooperatifi
Kaos-GL
Toplumsal Özgürlük Platformu
Kadın Tiyatrosu
ODTÜ'lü kadınlar
İHD
Bağımsız Kadınlar
Videa
EKD
SDP'li kadınlar
ÖDP'li kadınlar
DTP'li kadınlar
EMEP'li kadınlar

Karahaber

Hiç yorum yok: