AMORAL.MLL.FI.

28 Mayıs 2008 Çarşamba

Bu cinayette bir çapanoğlu var

Bu cinayette bir çapanoğlu var

28/05/2008

Annesi Prof. Dr. Ayşe Olcay Tiryaki’nin katil zanlısı, kızı Başak Aydıntuğ, cinayeti başkasının işlediğini iddia etti, komşuları 'Miras yüzünden' dedi

ANKARA - Annesi Prof. Dr. Ayşe Olcay Tiryaki’nin katil zanlısı, kızı Başak Aydıntuğ’un yargılamasına başlandı. 21 yaşındaki tutuklu sanık, Ankara 6. Ağır Ceza Mahkemesi’ndeki duruşmada annesini ‘bir başkasının öldürdüğünü’ savundu. Heyecandan ayakta duramayınca oturarak ifade veren Aydıntuğ, ‘o kişi’yi ve cinayet gecesini şöyle anlattı: “Lise 2. sınıftayken depresyondaydım. Lustral (antidepresan) kullanıyordum. O dönemlerde koşu için Anıttepe’ye gidiyordum. Orada adını bilmediğim biriyle karşılaştım. Bana, ’Adım önemli değil’ diyordu. Beni, içinde bulunduğum ruhsal durumdan kurtarmak için geldiğini söylüyor ve telkinlerde bulunuyordu.”

Kan görünce dayanamamış
Olay gecesi kendisine “Sürtük, Arnavut o...” diyen annesine çok sinirlendiğini, ancak karşılık vermediğini, hatta bunun için ‘kendi kendini kutladığını’ anlatan Aydıntuğ, kitaplarını almak üzere aşağı indiğini, sonrasını hatırlamadığını, bir anda kendini merdiven başında bulduğunu, koşarken gördüğü o şahsı da annesinin başında gördüğünü, bir süre boğuştuklarını söyledi. Aydıntuğ’un anlatımına göre ‘o şahıs’ kendisine ‘Rahatlamak için ne istiyorsan yap’ dedi ve intihar etmesi için bıçağı verdi. Aydıntuğ, bıçağı boynuna batırdı, ancak kan görünce yapamadı.
Tanıklardan komşuları Ali Kaya Köymen, Aydıntuğ’un annesine, “Seni öldüreceğim. Sonra da deli raporuyla mirasını alacağım” dediğini anlattı. Tanık Asiye Lafçı da Tiryaki’nin evine temizliğe gittiğini belirterek, Başak’ın, annesinin boğazını sıktığına şahit olduğunu söyledi. Duruşmada gönüllü olarak ifade veren baba Semih Aydıntuğ ise ölen eski eşinin agresif bir kişi olduğunu, kızına hakaretler ettiğini savundu. Kızının geçmişte psikolojik tedavi gördüğünü söyleyen baba ve kızın, duruşmada birbirlerine tebessüm ettikleri görüldü.
Duruşma Aydıntuğ’un akıl sağlığının yerinde olup olmadığının tespiti kararıyla ertelendi. (Radikal)


http://www.radikal.com.tr/Default.aspx?aType=Detay&VersionID=&Date=28.05.2008&ArticleID=880123


Hiç yorum yok: