AMORAL.MLL.FI.

3 Mayıs 2008 Cumartesi

Makyaj bizim de hakkımız

Makyaj bizim de hakkımız
İslamcı çevrelerin tesettürlü kadınlara yönelttiği "Başörtülü yarı çıplaklar" eleştirilere yanıt geldi

Eskiden makyajsız, siyah ve kahvenin ağırlıkta olduğu kıyafetler giyen tesettürlü kadınlar artık rengarenk türbanları, makyajları ve vücut hatlarını ortaya çıkaran kıyafetleri ile İslamcı çevrelerin tepkisini çekiyor. Milli Gazete yazarı Mine Alpay Gün’ün eleştirisiyle başlayan tartışmada modern tesettürün türbanı yozlaştırdığı iddialarına yanıt ise türbanlı kadınlardan geldi. Türbanlı olmalarının kadın oldukları gerçeğini değiştirmediğini belirten kadınlara göre makyaj yapmak günah değil. Aşırı makyaj yapanların ise aile baskısıyla örtündükleri görüşü hakim. VATAN’ın konuştuğu türbanlı kadınlar, hemcinslerinin baş öntme konusunda özgür bırakılmalarını istiyor.

Meltem Çalışkan Üni. öğrencisi: Süslenmek günah değil
Makyaj yapmak yozlaşma değil bence. Bizi eleştirenler hala 1980’lerden önceki gibi düşünüyorlar. Makyaj günah değil ki. Oysa zaman değişiyor ve biz de zamana ayak uyduruyoruz. Makyaj yapmak türbanlı olsun olmasın her kadının özgürlüğüdür. Kadını sınıflandırmak istiyorlar. Kadın kadındır. Süsleniyorum evet ama ben bunu başkaları için değil kendim için yapıyorum. Çünkü ben bakımlı olduğumda kendimi iyi hissediyorum. Onun türbanlı olup olmamasının bir önemi yok.

Rabia Odabaş Öğretmen: Kadının doğasında var
“Hİç makyaj yapmadım ama süslenmek yozlaşma değil. İnsanların ön yargılı bakıyorlar ve türbanlı süslenemez diyor. Neden? Tesettürlü kadın kadın değil mi? Bunu niye unutuyorlar. Süslenmek, kendini beğenmek kadının doğasında var. Bunları doğal karşılamak lazım. Çoğu aile baskısına bir tepki olarak da aşırı makyaj yapıyor ve dar kıyafetler giyiniyor. Çünkü anne babasının baskısıyla tesettüre girdikleri için bunu hazmedemiyorlar. Anne babalar çocuklarını özgür bırakmalı. Türban kendi seçimleri olmalı.”

Dilara Özkuş Öğrenci: Makyajla mutlu oluyorum
“Dindar olduğumu düşünüyorum ve elimden geldiğince de dini vecibelerimi yerine getiriyorum. Süslenmek niye tesettürü yozlaştırsın ki. Başımı da kapatıyorum makyajımı da yapıyorum. Bunun kimseye zararı olduğunu düşünmüyorum. Ben gencim ve içimden geldiği gibi davranıyorum. Bunu gösteriş için değil kendim için yapıyorum. Sokakta da makyajlıyım evde de. Çünkü öyle mutlu oluyorum. Aşırı süs püs yapanların anne babasının zoruyla başlarını kapattıklarını düşünüyorum. Ailesi istedi diye kapatıyor.”



http://www9.gazetevatan.com/haberdetay.asp?Newsid=143049&Categoryid=1


Hiç yorum yok: