AMORAL.MLL.FI.

15 Mart 2008 Cumartesi

Celladına teslim ettiler

Celladına teslim ettiler

14 Mart 2008
YeniZihnet Mersin, eşi Alaattin Mersin tarafından canice vurularak öldürüldü. Can çekiştiği 3 saatlik süre ise çocuklarına izletildi.
Yaşanılanlardan vicdan azabı duyan anne Esma Kılınç, “Kızımı bile bile celladına teslim ettik, suçluyuz” diye feryat ediyor. 6 Kasım 2007 tarihinde İzmir’in Balçova semtinde eşi Alaattin Mersin tarafından boşanmak istediği için 3 çocuğunun gözleri önde öldürülen Zihnet Mersin’in trajedisi, aile içi şiddetin kurbanı olan kadınların dramını bir kez daha gün yüzüne çıkardı. ‘8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde kadınlar aile içi şiddete son sloganı ile sokağa çıkarken, 9 yıl boyunca uğradığı işkenceden kurtulamayan Zihnet Mersin’in “beni kurtarın” feryadını ne ailesi ne de devlet duydu. 15 yaşında dayısının oğlu Alaattin Mersin’le sorgusuz sualsiz zorla evlendirilen Zihnet Mersin’in annesi Esma Kılınç, “Kızım evlenerek Amed’e gittikten sonra cehennem günleri başladı. Henüz 6 aylık evli ve hamile iken vücudunda sigara söndürülmüş ve kolu kırılmış, doktora gittiğinde ise ‘sana yaptıklarımı doktora anlatırsan’ aileni öldürürüm diye tehdit edildiği için ‘merdivenden düştüm’ demek zorunda kalmış” dedi.

‘Anne beni gönderme diye yalvardı’

Kızı Zihnet Mersin’in 4 defa yanına gelerek “Anne eşim beni öldürecek, bağlayıp işkence yapıyor. Ne olur beni gönderme” dediğini aktaran Esma Kılınç, şöyle devam etti: “Yavrumu kurtaramadım. Evlendiği kişi kardeşimin oğlu, iki aile arasında sorun çıkmasın diye kızıma sahip çıkamadım. Kızımı bir süreliğine yanıma aldım. Yaklaşık 5-6 ay kaldıktan sona kocası gelip bizden özür diledi. Vermesinler diye büyük abisi ve ben çok direndik, ama sözümüz geçmedi, kızımı yine o adamın yanına gönderdiler.”

‘Kızımı katile teslim ettiler’

Kızının daha sonra yine aynı şekilde işkencelere maruz kaldığını ve kendisini arayarak ‘anne ne olur beni buradan alın yaşayamıyorum canıma kıyacağım’ dediğini söyleyen Esma Kılınç, “Son kez eve geldiğinde kızımı alıp avukata götürdüm ve boşanma davası açtık. Artık kendine yeni bir yaşam kursun istiyordum, ama celladı olacak o adam bir türlü izin vermedi buna” dedi. Boşanma davasının ardından Zihnet Mersin’in İzmir’de bir işe girdiğini belirten anne Kılınç, bunun üzerine aile büyüklerinin yeniden devreye girdiğini söyledi.

Çocuklarının gözü önünde ölmesini beklemiş

Esma Kılınç, sözlerini şöyle sürdürdü: “Bir defasında kızım zorla sürükleyerek, götürmeye çalıştı. Polisi aradık geldi aldı götürdüler. Şikâyetçi olmamıza rağmen bir gece nezarette tutup bıraktılar. Sonra aile büyüklerini araya soktular ve İzmir’de gözümüzün önünde olmaları koşulu ile son kez gönderdik. Onlara bir ev tuttuk, kızım çocuklarından ayrı kalsın istemedik. Balçova’da bir ev tutuk onlar için, yapmaz olaydık. Kızımı 4’te uykusundayken üstüne yastık koyarak vurmuş çocuklarının gözü önünde vurmuş ve 3 saat can çekişmesini izlemiş ve sonra çocukları da yanına alarak kaçmış. Daha sonra da Amed’deki ailesini arayıp “Zihnet’i öldürdüm, siz de kurtuldunuz, ben de” demiş. Kızıma yardım edemedim, bile bile katiline teslim ettim.” 6 Kasım 2007’de Zihnet Mersin’i öldürdükten 8 saat sonra Manisa’nın Akhisar İlçesi’nde yakalanan ve suçunu itiraf eden Alaattin Mersin, İzmir 1. Ağır Ceza Mahkemesi’nde yargılanıyor.

FATMA KOÇAK/ DİHA/İZMİR



YENİ ÖZGÜR POLİTİKA

Hiç yorum yok: